Friday, July 31, 2009

Encik suamiku

2 hari dah encik suami ke laut...tinggal aku ngan Insyirah and mak mertua kat umah. Sayang isteri tinggal2kan...itulah ungkapan yang selalu encik suami kata..ada gak betulnya tu. Dalam sebulan 2 minggu aku kena tinggal..sepanjang 2 minggu tu aku cuma berchatting or encik suami telefon aku dari pelantar. Ada sesetengah orang anggap tak best camtu, or rasa kesian kat aku kena tinggal. But the truth is, i feel relief..why?? Dalam sebulan 2 minggu encik suami duduk kat laut and 2 minggu lagi duduk kat rumah and disebabkan itu kitorang jarang bergaduh. Nak bergaduh camne, 2 minggu kena tinggal mestilah penuh dengan rasa rindu dendam. Balik2 je encik suami kenalah manja2 sebab 2 minggu kemudian kena tinggal lagi..semua ni menjadikan aku lebih merhargai masa bersama encik suami. Ia juga membantu aku menjadi lebih berdikari...kalau aku sakit aku pi klinik sendiri, Insyirah nak kene inject aku sendiri bawak pi klinik, nak makan apa2 yang best di kedai aku pi beli sendiri, buang sampah yang berat serta busuk nak mampus tu pun aku buat sendiri....girl power!! yeah...so kesimpulannya i dont feel pity on myself..i have a great life and my encik suami love me..

bini zakaria : hui, sayang kite tak?
encik suami : sayang sikit2 je
bii zakaria : kenapa sikit je?
encik suami : sebab nak kawen lain
bini zakaria : betul ni nak kawen lain?
encik suami : gurau je..kaulah satu2nya isteriku huhuhu

aku heran apsal orang lelaki suka gurau camtu ek? mentang2 la orang pompuan takleh kawen lebih dari satu..smackdown kang baru tau.

p/s: entry takde idea lagi hehe


6ixth Sense - Khatimah Cinta

Oh..Kidung malam nyanyikan lagu
Rindu hatiku yang terpendam
Bintang malam lukis wajahku
Katakan aku pergi

Genggamlah cinta yang ku berikan
Simpanlah selalu dalam hati
Ku akan selalu dalam mimpimu
Menemani tidurmu

Sudahlah sudah
Ku harus pergi
Jangan kau tangisi aku lagi
Biarku bawa seluruh cintamu
Ku dakap dalam tidur panjangku

Peluk tubuhku
Kucup bibirku
Relakan saja aku pergi...


Sedap lagu ni...for my beloved hubby