Friday, July 3, 2009

sudah lama tidak berblogging

Sungguh lama sekali tidak berblogging..maklongla, sibuk menjadi ibu mithali ibu yang sejati..

Well, rite now aku ada kat umah aku di kuala lumpur..minggu depan start kerja semula. MALASNYA...diulang.. MALASNYA..bile dah tinggal lama sesuatu keje tu mesti terasa malas nak sambung semula..tul tak?? ah tak betul pun kire betul jugak..(saja nak mem'backing' diri sendiri)

My mother in law akan tinggal di sini selama 2 bulan untuk menjaga Insyirah..my encik suami taknak hantar dia ke nursery kerana takut..yela, Insyirah kecik lagi, nursery plak dia jaga bukan sorang je budak tapi ramai..takut dia takleh handle lak..

Hari Isnin ni aku kena pi spital Ampang Puteri lagi...Insyirah nak kena inject aku lak kena wat pap smear. Cakap pasal pap smear, teringat lak aku masa aku pi klinik kesihatan time pantang aritu. Ada sorang kakak ni anak dia dah setahun lebih..bila misi tanya dah wat pap smear lum die terpinga2. Dia tanya apa pap smear tu and misi tu cakapla untuk check kalau2 ada barah rahim. Pastu kakak tu wat muka berkerut2 and takut..pastu dia kata la lum wat lagi. Misi tu suh wat bila ada masa. Bila misi tu blah, aku dengar kakak tu kata dia taknak wat..dia cakap sorang2 je sebab kalau cakap kat misi tu mesti kena marah hehehehe.. Aku bukan apa, heran gak napa dia taknak wat..dia tak takut ke? Ke takut kena bayar mahal? Tapi rasanya kalau dia wat kat spital kerajaan murah je kot. Barah rahim kan pembunuh ramai wanita kat Malaysia ni selain barah payudara..so better berjaga2 kan? Ada peluang pergi la buat..

Setelah sekian lama blog ini tidak bergambar maka hari ini aku pun tempek le gambar sikit..sambil tu nak tunjuk la badanku yang masih slim itu kahkahkah...tak slim pun sebenarnya..kat perut aku ni bertambah sket lemak. Tapi jangan terkejut jika aku beritahu berat aku kurang sekilo dari memula aku preggy..masa tau aku preggy berat aku 51kg, time 8 bulan mengandung berat aku 60kg but now 50kg!!...ajaib bukan??? Tapi hati kecilku kekadang berkata mesin timbang kat klinik kesihatan Bandar Mas itu dah rosak hehehehehe...sebab aku rasa aku gemuk..wokehla banyak lak membebel..chekidaud je la gambar2 kat bawah ni.




Oh...dia wat muka cam..hmm muka tak best la senang cakap...




Embah dan nenek Insyirah..bapak aku yang nak cucu dia panggil embah, bukan direka2 ye hehehe maklongla Jawa totok bapak aku ni..sila lihat kepala Insyirah..motak kan?? sebab tu dia pakai topi mickey untuk gamabr sebelum ni..

2 comments:

mrs_abu said...

bagus2...baik buat pap smear tu awal2. aku, tgh2 preggy ni doc suh check...aku redha je...tp xde ape la, simple procedure je... ganbatte kudasai... :D

yuyun said...

hehe time aku preggy doc tak suh plak..