Tuesday, July 21, 2009

Insyirah dan botol susunya

Semalam aku pi belajar cam biasa...oleh kerana mak mertua aku dah balik Johor maka Insyirah dijaga oleh abahnya. Aku ingat ok la Insyirah kena tinggal ngan abahnya tapi sangkaanku meleset apabila kul 11.30 pagi encik suami call suh balik umah sebab Insyirah mengaruk, menangis2 taknak minum susu botol. Aku pun apalagi terus la chow balik umah. Sampai umah aku tengok encik suami sedang memangku Insyirah...Insyirah lak senyap je. Aku amik Insyirah and bagi susu badan yang aku dah perah ke dalam botol. Die boleh2 taknak..asyik luahkan semula puting susu tu..pastu aku pun try direct feeding..amboi bukan men laju dia menghisap. Dalam hati aku..alahai dia dah pandai memilih atau dengan kata lainnya Insyirah kena nipple preference...walaupun puting tu aku pakai yang dr. brown punya still tak jalan gak...huhuhuhuhuhu...Insyirah ni manja sungguh la..nak kat mak dia jugak...kata encik suami masa aku takde bukan main lagi menangis dia, aku balik je terus baik..hehehe orang kata baby ni pandai..dia bau je badan mak dia terus dia diam. Macam masa kat spital dulu...nurse tu kata time nak menyusu tu beria2 dia menangis...pastu bila aku datang je kat nursery nak nyusukan dia terus senyap...sama la gak bila aku letak lam tempat nak kena jemur tu senyap je...bila aku balik bilik je dia ngamuk...tu kata nurse tu la..

Back to the topic...so sekarang ni aku tak tau nak wat cemana. Pagi tadi sebelum pi belajar aku mandikan dia and nyusukan dia kenyang2..pastu dia tidur. Aku harap dia takdelah mengaruk macam semalam. Encik suami kata semalam dia marah Insyirah hehehe sebab geram sangat pujuk2 dia tetap nangis...sian dua beranak tu..

Hehehe ni gambar aku amik pagi tadi...actually aku excited nak pakaikan Insyirah baju ni. Aku baru je beli kat JJ sabtu lepas...sekarang kan tengah sales...baju baby kiko tetap menjadi pujaan hatiku sebab baju dia besar2..tak macam baju lain pakai kejap dah tak muat. rugi..rugi.. Insyirah ni lak cepat membesar..range size baju kiko biasa 0-6 month so memang sesuai sangat ngan Insyirah. Kalau baju Anakku or Pureen range size dia 0-3 month sahaja. Sekarang ni bila Insyirah pakai dah sendat dah..tak pun muat2 je. Beberapa lagi jenama yang range size besar adalah Pigeon and JBaby...so sekarang ni aku akan beli baju dari tiga jenama ni sahaja. Memang confirmInsyirah muat..lagipun baju baby kiko cantik2...banyak sangat pattern baru2..yang seksi2 pun ada tau...auwww heheheh



No comments: