Wednesday, July 8, 2009

Bulan ini..bulan sengkek

Hari ni pi ke UM seperti biasa...kul 9 sampai takde sorang pun kat lab..awal la kirenya kahkah awal pejadahnya..patutnya masuk kul 8.30 tapi selamba je masuk kul berapa pun.

Bulan ni adalah bulan yang sengkek...mungkin kerana aku terlebih belanja membeli baju raya serta tudung ekin itu hahahaa. Tambah plak encik suami menjadi 'along' dengan meminjamkan duit kepada rakan2nya dan mereka meminta untuk tangguh pembayaran ke bulan depan dan encik suami jatuh bankrup serta merta. Kemudian encik suami meminjam duit aku untuk membeli hardisk yang dikirim oleh membernya, maka aku pun jatuh bankrup juge..wah..sungguh mencabar bulan ini. Padahal baru awal bulan..hukhukhuk...kena masuk Bersamamu ni..muleh dapat beras faizah..takyah beli beras dah. Pastu beli telur and sardin..maka nasi lauk telur masak kicap and sardin je hari2..sungguh kasihan...hehee

Okla nak citer pasal Insyirah plak..

Kerak kat kepala dia masih lum hilang lagi. Kakak ipar aku kata memang ada jenis budak lambat nak baik keraknya macam anak2nya. Dia kata nak bagi hilang, setiap malam sebelum tidur letak baby oil kat kepalanya..biar basah lencun pun takpe. Esoknya time mandi gosok le kepala tu ngan syampu..nanti dia tanggal sebab kerak tu dah mengembang direndam ngan baby oil semalaman heheheh. aku dah try memang jadi, tanggal kerak2 tu...tapi beberapa hari pastu dia jadi balik. Dah makin besar Insyirah nanti mungkin hilang la keraknya tapi takleh la dibiarkan je sebab kerak tu nanti leh jadi kudis berair2..orang tua2 pangil sawan kepala..bahaya tu. Pedih nanti...cian baby nangis2. So buat je la macam aku cakap tadi..tak kisahla dia timbul semula asalkan tak biar je dia bertapa di situ..kena sentiasa bersihkan la. Ada lagi petua, letak pati santan and esoknya basuh..pati santan tu kalau letak kat kepala rasa sejuk je..so selesa la sikit baby tu. Ada org kata letak minyak kelapa...apa2 pun muleh la asalkan jangan letak minyak petrol sudah la..

Sekian dahulu..aku nak cekidaud movie untuk di donlod pule huahuahua...Ice Age 3 kuar dah! yes! muleh donlod..

2 comments:

Noli said...

eh mak budak nih..ade masa layan muvie jugak.. =p

yuyun said...

ala chiq, bile baby tido layan la muvie...