Thursday, April 23, 2009

Kejutan itu suprise

Malam tadi aku mendapat kejutan dari encik suami di mana dia secara tipunya telah pulang ke rumah pada pukul 1 pagi.

Kul 10 malam sebelum tu dia kata die nak tido..yelah esoknya ada kursus lagi. Aku pun percaya la bile dia kata camtu. Pastu pukul 12 lebih dia bagi mesej suruh bangun. Aku masa tu memang tak tido lagi. Tengah cuba untuk tido sebenarnya tapi takleh terlelap..aku tanya dia napa bangun lak ni? Kata tadi nak tido..die hanya bagi mesej "hehehe" dan "sbb..sbb..sbb". Aku malas nak layan dah pastu..aku ingat maybe dia nak tengok bola ke hapa tetibe dengar bunyi pintu umah aku kena ketuk..hmm dia wat lagi. Selalu bagi kejutan sebegitu rupa..bila aku bukak pintu dah tercongok dah dia kat depan umah. Dia kata dia nak ponteng kursus hari esoknya (hari ni la). Rindu sesangat kat bini la tu hahahahaha sampai tak nyempat2 nak balik umah...

Malam tadi juga kan, aku sempat menghabiskan penjahitan manik di baju kurung aku...hobi baru ni hehehe. Dari tahun lepas aku cuba belajar sendiri camne nak jahit manik pada lengan baju. Lepas kawen ni aku bergiat aktif lagi belajar secara sendirian berhad tanpa pergi ke mana2 kelas menjahit. Aku beli buku cara2 nak jahit manik and aku search internet pasal bendalah ni. Ada orang kata kalau jahit manik kat baju, nanti tanggal bila basuh...actually kalau kita tau nak jahit dengan betul, manik tu boleh bertahan di baju bertahun lamanya. Pemilihan manik juga penting kalau nak cantik la..kalau beli manik cikai mungkin hasilnya kurang memuaskan and ada yang akan luntur warna bila kita basuh. Nak yang bagus belilah manik Jepun. Aku selalu tengok fotopages penjahit manik tegar ni..leh wat duit woo...sepasang baju nak dekat seratus upah menjahitnya..ramai plak tu pelanggannya...tapi aku takdela nak wat bisnes menjahit manik ni..sebab aku tidak tegar..dan aku budak baru belajar.



Ni baju yang aku siapkan malam tadi..ada lagi pattern2 lain yang aku dah jahit tapi malas lak nak amik gambo hehe..aku dah slow sket sekarang menjahit2 ni sebab perut dah besar sangat. Kalau duduk bersila tu alahai...sesak nafas aku..baby pun tak selesa asyik duk tendang rusuk aku je. Takkan nak menjahit baring lak..so aku stop sampai baju ni je la...lepas bersalin nanti leh la sambung balik..aku nak test jahit pattern manik tabur lak. Orang kata kalau jahit pattern ni leh kelabu bijik mata hehehe sebab banyak sangat maniknya..

Ni contoh jahit manik tabur..aku amik gambar ni dari fp Puan Noraini. Silalah klik pada nama tu kalau nak tengok pattern yang lain..

Nota lutut: Dah lama tak makan Kenny Rogers nyum nyum..kena ajak encik suami pi makan sebelum beranak ni..huhu

2 comments:

wiwita said...

wowo!!. rajin!!.. bleh amik tempahan lepas nih.. ngeeeee

misz_A said...

rajin n cantik... bgus bgus..