Thursday, October 1, 2009

Gegaran itu dan insyirah serta susu ibunya

Semalam petang korang semua rasa gegaran tak kat rumah korang?? dalam kul 6 petang aku terasa gegaran di bangunan umah aku. Memula aku ingat aku sakit, pastu aku tengok air dalam botol bergegar juga so aku teringat la kejadian tahun lepas. Masa tu aku duk Vista lagi, tak kawin lagi rasanya...satu rumah panik bila terasa gegaran, tengok luar semua orang dah turun kat parking lot tapi kitorang panik2 duk dalam umah je hahahaha. Semalam masa gegaran tu, aku tanya la mak mertua aku samada dia rasa atau tidak...terus dia cakap "laaa...mak ingat mak sakit. Sampai sakit perut sebab cuak sangat...pelik kenapa badan bergoyang2. Baru nak suh Nurul telefon kak long". huhuhuu...pastu aku terangkan la pasal kemungkinan bengunan ni bergegar. Aku rasa ada gempa bumi kat Indonesia. PAstu bila aku tengah main facebook, abang ipar aku yang duk Johor kata dia pun terasa gegaran tu di ofis dia...lagi kuat tau. Rupa2nya memang betul ada gempa bumi di barat indonesia, 7.9 skala richter.

Ok, tu citer pasal gegaran..ni nak citer sket pasal Insyirah. Mak mertua aku kata Insyirah sekarang tak mengaruk dah bila kena tinggal...ini kerana bila aku pi belajar je, dia tidur (lepas mandi dia memang senang tidur semula, mungkin sebab selesa). Aku balik umah tengah hari dia baru bangun..see..macam tau2 je mak dia nak balik. Pastu aku pi belajar semula kul 2 dia tidur semula, aku balik dia baru bangun...maknanya dia tak minum susu sepanjang peninggalan aku. Kalau dia bangun pun dia minum gak dari botol Nuby tu..mak mertua aku kata memang susah memula tapi lelama dia ok. Maknanya lagibotol Nuby memang dapat membantu anak2 yang taknak minum susu dari botol. Kata mak mertua aku lagi, cucu kepada kakak ipar aku (kakak ipar aku ada anak tiri yang lebih kurang je umur ngan dia) pun ada masalah camtu and mak dia bagi susu guna botol nuby tu and berhasil..hehehe aku tak tau kenapa memula aku beli tu dia taknak..mungkin baru lagi kot..lagipun orang kata baby ni kalau mak dia ada dia memang taknak susu botol sebab dia dah bau badan mak dia, baik dia mengempeng terus (ini bagi yang fully bf la, tak campur susu formula).

Aku kan boring la...huhuhu...sejak ada baby ni lama dah tak tengok wayang..mandi laut..meronggeng sana sini...hehehe macam nak salahkan Insyirah je. Tak la..cuma kekadang terasa gak rindu nak wat semua tu...tunggu Insyirah besar sikit muleh la aku sambung meronggeng..bezanya meronggeng bersama anak.

No comments: