Thursday, October 15, 2009

Biasiswa lagi

Pagi tadi dalam kul 10 pagi, aku menelefon IPS untuk tanya pasal biasiswa...lepas tanya nama, fakulti and kursus apa aku amik, dia pun berkata begini "emm..ye...surat pelanjutan dah keluar 31 Julai hari tu"..laaaaaaa...memang le dah kuar. aku nak tau napa aku tak dapat bisiswa. So, aku pun kata la yang surat tu memang 31 Julai and aku dah amik lama dah cuma aku nak tau kenapa aku tak dapat2 lagi biasiswa tu. Dia kata dia dah bagi arahan untuk bulan Julai, Ogos, September dan Oktober dibayar sekaligus...bagi kes aku, bulan september dan oktober sahaja. AKu tak puas hati and cakap lagi kawan2 kau dah dapat untuk september dan oktober tapi aku langsung tak dapat apa2. Dia kata mungkin fail aku kat bawah...belum sampai giliran lagi..huh camtu pulak dah?

Lepas kol IPS aku call bendahari and dia kata dia nak double confirm ngan IPS and suh aku call semula kul 2 petang...tepat kul 2 aku call and dia kata IPS tak jumpa surat aku...pulak dah....sakit je hati mendengarnya. Aku tak tau surat apa..maybe surat arahan pembayaran atas nama aku. Kenapa masa aku call IPS sebelum tu dia tak cakap pun pasal surat tu..kenapa?? camne korang sume wat keje?? Asal tepon or jumpa jawapannya sama "Kitorang dah bagi arahan kat bendahari suh buat pembayaran untuk bulan september" tapi cakap je la..langsung takde tindakan lanjut seperti check betul2 nama aku ada tak dalam list arahan pembayaran tu. Susah sangat ke nak wat keje tu...bukan tu memang dah keje dia ke?? Bukan suh pi cuci jamban pastu baru check nama aku..bengang sungguh aku.


1 comment:

Dyla said...

diorang ni memang... cuba kalau dia yang mengalami masalah tu.. mesti dia tahu pulak nak buat cepat.. memang patut pun ko marah.. tapi relax... jangan stress sangat tau...