Monday, October 19, 2009

Hari minggu dan biasiswa yang tak sudah2 dengan masalah

Dua hari sudah tidak update..malas sebenarnya... Anyway, aggapanku tentang besday aku hari tu tepat belaka...encik suami lupa huuhu tapi aku tak marah dia sebab aku tau dia sibuk pergi FAT tu and tambah pulak ngan masalah yang kitorang tengah hadapi ni. Yang bestnya kan, encik suami pergi FAT sampai tengah hari Jumaat tu...aku lak tak tahan tunggu and nak dia wish jugak..aku pun sms dia tanya "hari ni hari apa?". Dia balas "hari jumaat". Sampai umah tengah hari tu aku tanya lagi ulang2 kali sampai dia macam nak marah. Last2 aku tanya lagi "hari ni berapa haribulan?" Dia jawab "16 haribulan la..kenapa ni?" Aku tanya lagi "16 haribulan apa?". Pastu die berfikir and senyap..pastu dia senyum dan dikuti dengan gelak ketawa...dia kata dia lupa. Dia terus wish..pastu dia amik hp dia taip sms..rupa2nya sms kat aku wish happy birthday. Aku buat2 merajuk la huhu pastu dia wish banyak2 kali and cium pipi aku hehehe...

Hari esoknya (Sabtu) kitorang pergi ke rumah terbuka sepupu aku di putrajaya. Akhirnya dapat gak aku tengok anak sepupu2 aku tu...raya aritu tak dapat jumpa sebab aku kan beraya di Endau. Lepas makan2 kitorang gerak pula ke Alamanda..saja nak tengok apa bestnya Alamanda itu tapi parking penuh lak...aku lak malas nak tunggu encik suami terpusing2 cari parking last2 aku kata balik je la. Encik suami mencadangkan supaya kitorang pergi ke Sunway Piramid..sampai sana kitorang pi window shopping ke kedai2 jual baju sukan sebab encik suami nak tengok baju Rafael Nadal pakai time tournament kat beijing ngan Shanghai baru2 ni..Kenal ke Nadal? hehehe dia pemain tennis...itu sahaja yang saya tau..rekod pencapaian dia saya tidak tahu huhuu sila google la kalau berminat..mamat nadal ni hot juga la huhu tapi tak se hot encik suami ku kihkihkih

Lepas berwindow shopping (oh..baju tu belum memasuki pasaran Malaysia lagi) , kitorang pun pergi makan di Secret Recipe...menu yang ku pilih adalah steak lembu...ummm cedap...aku suka...kuah dia enak. First time makan steak and aku suka..

Gitulah cerita hujung minggu ku..

Baiklah, mari kite bercerita pula pasal benda yang menyakitkan hati pula. Begini...ingat pasal bisiswa aku tu? Hari Jumaat lepas kakak bendahari tu kata dia dah suh staff yang uruskan biasiswa masukkan duit and dia suh check pagi Senin kalau hari JUmaat petang duit tu tak masuk..sejak dua tiga hari ni aku takleh acces website cimbclick..maka petang tadi aku ngan encik suami pergi ke bank untuk melihat duit tu...keputusannya..hmmm hampeh...aku pun call kakak bendahari tu...dia kata dia ingat aku Nurul Huda Binti Husin dia pun sama cam aku tak dapat2 biasiswa agaknya)...ramai sangat Nurulhuda dia kata sampai tercampur aduk...kalau anak Pak Husin duitnya memang dah masuk..masa hari Jumaat aku call tu dia tersilap. Dia cakap dia call IPS and IPS kata surat aku ada kat atas meja pegawai untuk disahkan biasiswa aku...dia cakap lagi IPS terlepas pandang nama aku sebab ada ramai nama Nurulhuda..hmmm pulak dah...aku sungguh tak sangka masalah ini sebenarnya berpunca dari nama aku?? Dahla baru nak disahkan biasiswa aku...sungguh haram jadah...surat pelanjutan yang dia bagi kat aku pada 31 Julai..hello, sekarang dah bulan berapa???? Kenapa baru sibuk nak sah la apa la...

Aku tanya lagi bila pulak aku nak dapat duit tu? Kakak tu kata mungkin dalam minggu ni surat tu dapat kat tangan dia and dia akan terus proceed bila surat tu sampai. Berkecai hati aku...So pengajaran yang aku dapat dari kejadian ini adalah, bagilah nama anak2 anda dengan nama pelik2 or vouge or lain dari lain..macam Erra Fazira ke, Rafael Nadal ke (ecece dan2 tu jugak bagi nama si nadol ni), nama2 bunga or buah-buahan ke so that orang takkan terlepas pandang bila nak bagi duit biasiswa nanti...bolehkah begitu?? Bagus ke pengajaran yang aku bagi tu?

Photo of the day...sejuk sikit hati aku bila tengok gambar ni...senyum simpul anak dara mak ye..

No comments: