Tuesday, October 27, 2009

Asyik cerita pasal CD macam pakar je

Entry ni sebenarnya aku nak khaskan cerita pasal CD tapi aku nak beremosi dulu kejap kat sini huhuhu...Ok camni, masa on the way pergi belajar aku dengar la segmen 'merisik kabar' kat radio era tu. Pak Nil telefon sorang perempuan bernama Lisya yang mana dia baru pas melahirkan ans tetiba suami dia nak amik anak dia and tinggal ngan pompuan lain...bangsat sungguh jantan tu. Aku tak tahan sebak..nak mengalir air mata aku. Jantan jenis apa la tu...dahla masa bini dia mengandung dia sibuk ngan betina lain, pastu sekarang nak putuskan kasih sayang seorang ibu ngan anaknya pulak. Pak Nil suruh perempuan tu pikirkan diri sendiri dulu sebab perempuan tu taknak cerai sebab dia taknak besarkan anak dia sorang2...aku paham kenapa dia camtu...yelah bila dah ada anak ni susah wei nak jaga sorang2...at least kena ada sokongan dan bantuan dari suami. Tapi kalau dah jadi camni, baik bercerai je...memang dah sah lelaki tak bertanggungjawab...awek laki dia tu mengong..sanggup tengok kaum sendiri menderita. Aku cuma dapat berdoa je la supaya Allah sedarkan orang2 macam ni...

Ok cerita pasal CD...tak tau kenapa aku terajin bebenor la kan ketip2 gambar CD ni...aku nak tunjukkan perbezaan CD2 yang aku guna..eh Insyirah yang guna..


Baiklah, dari kiri ke kanan.. CD Lunatot (pink), Coolababy (merah) and Babyland (corak2)


Ikut turutan yang sama..ni rupa dalamnya.


Ni pula bahagian poket..kalau Lunatot dia ada penutupnya..



Ini Coolababy..takde penutup..ternganga je tapi kain paket tu dia lebihkan...so insert tu takdelah terjulur keluar and menyentuh kulit bayi..




Kalau Babyland punya camni lak...takde penutup jugak and bila aku masukkan insert mesti terkeluar sikit sebab aku dah buttonkan bahagian depan so that CD ni kecik sikit tapi insertnya panjang so terkeluar la..


Ni lak kedudukan button2nya...kalau perhatikan Lunatot punya button kat pinggang tu double tapi yang lain2 sebaris je..kenapa camtu? Kena tengok gambar bawah. And lagi sau, CD coolababy button dia tak penuh sebaris..kalau tengok ada gap kat tengah tu..kadang2 susah nak agak nak button katne..tapi at the end boleh je sebenarnya...kena pandai adjust la ye.


Ok, gambar yang kiri tu button Lunatots..tu sebab dia double sebab bahagian pasangan button tu pun double..sebelah tu pulak Coolababy punya.


Yang ni pula adalah insert...insert ni dimasukkan ke dalam poket cd..insert ni la yang akan menyerap segala air kencing bayi..Walaupun dah masuk lam poket, jangan risau ianya takkan bocor sebab bahagian sebelah lagi poket (maknanya yang kat luar tu) dah dilaminatekan macam plastik gitu...so air takkan keluar la..


Ok, yang ni aku nak tunjuk pelarasan saiz..sebelah kiri gambar adalah saiz asal..tidak diubah apa2 manakala sebelah kanan lak cd yang telah diubah saiznya dengan cara membuttonkan yang tengah2 tu..susah lak aku nak terangkan..paham ke? kuikui..

Ha begitulah adanya..bagi aku semua cd ni ok je..aku pakaikan Insyirah cd coolababy and babyland tu pada waktu siang and malam sebelum tidur and insertnya satu sahaja...berapa banyak and daaa...hahah... Kul 12 malamnya lak aku akan tukarkan Insyirah dengan CD Lunatot and insertnya mesti di doublekan so that leh tahan sampai pagi.

Cececece bercakap macam aku tokey CD kan?? huihuihui..

nota tumit: aku interested dengan kaedah Hypnobirthing yang diceritakan dalam belog Kak Sue..bagi yang nak melahirkan tu maybe leh cari maklumat lebih lagi pasal benda ni. Dah terbukti, melahirkan tidak menyakitkan kalau kita tahu caranya..ada teknik2nya and ada kisah benar tau pasal kaedah ni...kagum bila aku membacanya. Maybe next time aku boleh belajar guna kaedah ini hehehehhe

Sila klik link ini kalau nak tau kisah tersebut and prepare to be amaze..hehehe

http://www.hypnobirthing.com.my/my-second-birth-painless-all-natural-unattended-homebirth

No comments: