Wednesday, September 30, 2009

Sila cakap jika nak pinjam headphone, jangan main rembat je


Ni bukan gambar headphone aku tapi hari i aku nak citer pasal headphone... Kat sini setiap student yang wat research akan diberi 1 komputer..so sukati ko la nak wat apa pun...headphone tidak diberi maka kena la bawak sendiri..yang len macam keyborad ke mouse ke memang diberi la hehehe...aku memang bawak headphone dari memula belajar dulu..aku tinggal je headphone aku kat lab ni. Baru2 ni ada budak RA baru masuk keja...budak lelaki. Masa memula dia masuk dia hairan tengok semua orang ada headphone kat kepala..dia tanya la kat aku kat mana nak dapat headphone? Soalan apakah itu? Aku nak aje jawab kat kedai komputer la takkan kedai jual ABC lak (ohh sedapnya ABC..lama tak makan) . Tapi tak sempat jawab dia kata "bawak sendiri ke?". Aku pun katala "a;ah bawak sendiri...semua orang bawak sendiri headphone". So, aku ingat dia faham la kan...

Aku penah cakap kan aku bercuti sementara sebab masalah Insyirah yang taknak minum dari botol tu kan. Start minggu ni aku datang belajar semula..sampai2 je lab ni aku rasa macam ada kekurangan..aku jenguk2 mana pulak perginya headphone aku. Aku tengok meja sebelah member aku, dia punya pun takde..aik hairan..kena curikah? Aku tengok2 lagi kat meja lain...hmmmm sabar je la..ada kat meja budak RA tu..dua2 lak tu (aku punya ngan member aku punya sekali). Selamba badak air je dia...last aku cakap "nak headphone". Pastu dia buat muka blur..pastu dia macam tersedar dia cakap "yang mana satu?" selamba je dia cakap..takdelah menggelabah sebab pinjam tak bagitau pastu terkantoi...apa punya worang la..pas aku tunjuk aku punya dia pun bagi tanpa mengucapkan terima kasih ke..sori ke sebab sukati mak bapak dia ambil headphone aku dan letak di telinga dia tu...menggelegak je rasa..aku susah payah pergi Low Yat mencari headphone, die senang2 je ambil and tak bagitau pun.

Itu cerita hari senin...pagi ni aku sampai lab aku tengok takde lagi headphone aku. (semalam aku balik awal dalam kul 4, dak tu baru masuk keje tengah hari, so maybe dia balik lambat) ..ha..aku tau dah sapa amik..aku tengok kat meja dia and ada headphone aku tu. EEE geramnya...sengkek sangat ke sampai headphone takleh beli? Aku tengok laptop dia bawak bukan main cantik (padahal komputer dah disediakan)....takkan la dia takde headphone sendiri??? Mustahil...headphone bukan mahal pun sekarang ni..aku beli jenama Lexmark, baru rm20 je..

Kalau nak pinjam cakap la...dahla pinjam tak cakap pastu tak reti pulangkan lak tu..rasa nak lesing je orang camni..tu nasib baik aku jumpa atas meja dia..kalau aku sampai2 lab ni and dia sedap2 tengah guna lagi aku hangin wei...

Agaknya kena anjurkan pungutan derma untuk dia so that dia leh beli headphone...huh..tah2 pemalas nak pi beli kot..berat sangat montot walaupun montot dia nampak tak berapa berat wakakakaka..apa da...citer pasal montot...sekian terima kasih

2 comments:

xeea said...

selamba aa sound sedas dua. org mcm ni jenis tak makan saman. huu

yuyun said...

tu la kan..aku ni control ayu sangat hahaha kunun berbudi bahasa dengan dia tapi die wat selamba je