Sunday, August 30, 2009

kuruskah? yeeeee

heh..lama dah entry kat blog ni tidak dibuat pada hari ahad...

Hari ni kedua2 mak and abah mertua aku pergi Gombak (umah kak long) . Diorang nak berbuka di sana..aku malas nak ikut...so petang tadi dalam kul 5, aku pun siap2 and lepas mandikan Insyirah aku masukkan dia dalam stroller and bermulalah pengembaraanku bersama Insyirah berjalan ke bazar ramadhan yang terletak berhampiran dengan rumah aku...sib baik la dekat kan hehehehehe...semua orang tengok aku bawak stroller tengah2 panas tu...Insyirah lak ngantuk je aku tengok..die memang camtu..pas mandi mesti tido...

Sampai kat tempat orang jual lauk, aku parkingkan stroller di tepi khemah tu..aku pun bungkus la lauk...orang yang jual tu tetiba kata " e'eh, maknya kecik je..kurus..tapi anaknya semangat..tembam pipi" aku cuma tersenyum simpul sahaja..sebenarnya hidung kembang dah kahkahkah...dulu masa aku belum kawen tak penah orang kata aku kurus..pas kawen and ada anak sorang ni ramai le pulak kata aku kurus huhuhuhuhu ni yang buat aku semangat untuk berbf ni...ni semua berkat bfkan Insyirah la ni...aku kalau makan memang tak hengat dunia..tak caya tanya aku, eh tanya encik suami..tapi badan aku sudah ambil kalori yang aku makan untuk ditukarkan kepada susu...

Cakap pasal bf kan...aku penah cerita yang Insyirah macam taknak minum susu dari botol aritu...actually kalau direct bf pun dia tak berapa suka...aku rasa aku tau kenapa...hari senin lepas kan aku jumpa doktor pasal masalah kulit tu and doktor bagi ubat antibiotik yang berbau longkang (serius..aku tak tipu) serta ubat gatal..dua2 ubat tu harus dimakan siang dan malam..so kesan dari makan ubat tu mungkin menyebabkan Insyirah tak suka susu aku since apa yang aku makan kan akan menjadi susu..rasanya ubat tu dah masuk lam susu aku...tu yang dia taknak tu..pastu, sejak ari jumaat aku dah stop makan ubat tu and..walla! Insyirah selamba je minum susu arini...aku bagi, dia minum je...direct bf la..dalam botol aku tak test lagi since aku duk umah je kan so aku direct je la membfkan dia. Tengok hari selasa ni camne...kalau dia takmo gak minum dari botol tak tau la..lagipun aku dah beli puting baru..jenama MAM and design dia macam puting breast..warna dia oren2 cekelat...rasanya diperbuat dari latex..entahla..harap Insyirah oklah minum susu dari botol pasni..

No comments: