Tuesday, September 1, 2009

Keperluan vs Kemahuan

Pagi2 dah hujan kat kl ni....sejuk je..rasa malas nak pergi belajar tapi aku kena kuatkan diri...kadang2 dah rasa putus asa tapi pastu aku ingatkan diri sendiri...untuk siapa semua ni? Sekarang aku gunakan Insyirah sebagai penguat semangat aku..I want to achieve my dreams so that i can have a better life..bukan aku nak kata hidup aku sekarang tak sempurna..cukup sempurna sebenarnya..ada suami yang baik dan seorang anak yang sihat serta comel. Makan pakai semua cukup, cuma aku nak pastikan kehidupan aku lebih terjamin...kehidupan Insyirah pada masa hadapan juga terjamin...serta dapat membantu encik suami..takkan nak bergantung sepenuhnya dengan encik suami....dia sendiri ada impian untuk memiliki memacam..contohnya, encik suami nak beli kereta baru..bunyi macam keduniaan sahaja kan hehehe tapi itulah manusia..sentiasa ingin memenuhi kemahuan diri...kalau ikutkan mestilah aku tak berapa setuju memakai kereta yang mahal sedangkan kalau pakai kereta biasa pun sudah memadai..tapi bila fikir2, encik suami banyak dah beri aku peluang memenuhi setiap kemahuan aku...jadi aku rasa aku patut sokong dia kali ni...aku tahu encik suami dah fikir kesemuanya...sebab aku tengok setakat ni walaupun dia beli bermacam2 barang yang aku rasa agak keterlaluan (mana tak keterlaluan, sepasang kasung rm200-300 and dia beli sampai 4 pasang) tapi dia still manage to survive...siap leh bagi aku duit untuk beli baju raya..rezeki encik suami,Alhamdulillah sentiasa murah...maybe sebab dia tak kedekut..pinjamkan duit kepada rakan2 serta sentiasa berbakti kepada ibu bapanya.. (sedikit sebanyak menyedarkan aku juga supaya tak kedekut huhuhu)

Jadi kalau boleh aku nak dapatkan kerja tetap secepat mungkin supaya ekonomi keluarga kami dapat dikukuhkan lagi...dan encik suami dapat memiliki kereta idaman dia tu..dan diharap juga aku dapat memandu kereta tersebut juga hahahahah dan2 tu jugak...dan aku ingin menyimpan duit untuk Insyirah..mana la tahu kan, time Insyirah nak ke kolej sok tetibe Insyirah tak layak dapat PTPTN ..kan ke haru nanti..dan kemudian memiliki rumah sendiri yang ada walking wardrobe (tul ke??) yang macam dalam citer deko bersama Eric tu..huhuhuh kelas you kalau ada almari camtu kat bilik tidur aku...

Hmmm...kemahuan vs keperluan...to me, keperluan mestilah diutamakan right? tapi kalau ada kesempatan kemahuan juga ingin ku penuhi huihuihui...




Cantik di mata, best di driving sedap juga duit membayarnya *sigh* huhuhuhuh

3 comments:

mamai said...

yg mana satu lakimu nk beli tue??hehee...caiyok2 yuyun...aku pn kdg2 rase gak putus asa tp kite kne kuat...habihkan ape yg dah dimulakn...mari berusaha...heheehe~

yuyun said...

aku pun tak tau la mana satu....dia selalu usha keta2 tu kat mudah.com... dia kata nak pakai mpv...untuk masa depan katanya. muleh bawak anak ramai2 huhuhu
caiyok2 juga mamai..hehe
eh bile ko due ni??

mamai said...

oooo...sama laa ngn laki aku...dok buka mudah.com tu...tp kalo die bekenan keta 2 pintu mmg aku x setuju lgsg...huhuuhu...aku due 20/11 nie...sempat lgi raye...tp xle melaram laa...bju lawa suma x muat...kna pkai maxi jer...hehehe...