Thursday, August 27, 2009

Cara-cara memakai cloth diaper

Pagi tadi masa on the way ke tempat belajar yang indah lagi permai..permai ke? aku dengar la radio...takkan driving sunyi sepi je kan mestilah kena dengar radio...anyway, pak nil kat radio era tu bukak la lagu Dewa, Pupus...terus bernostalgia aku sekejap...huhuhu lagu ni mengingatkan aku kat encik suami...dari dia la aku tau lagu pupus ni tau hehehe semuanya kerana dia kata dia frust (setelah berusaha mengurat aku) and nak dengar lagu ni sebab aku kata aku dah berkenan kat seseorang time gathering ..gathering apa??? hmm rahsia kuikuikui...last2 aku ngan encik suami gak..ada anak sorang dah pun..Alhamdulillah..

Encik suami dah pi kerja dah *sigh*...2 minggu lagi kite jumpa lagi ye hubby..pastu pi shopping kat jalan TAR ye..beli baju raya sedondon warna kuning ye..

Hari ni aku nak tunjuk cara2 aku pakaikan CD kat Insyirah

Since Insyirah masih kecil lagi (ceh kecil2 buah je) maka aku kena adjustkan Cd tersebut kepada saiz yang sesuai..


Memula masukkan insertnya...masuk je guna tangan tolak sampai hujung and adjust bagi rata..


Ini CD Coolababy..lihat snap buttonnya..barisan atas sekali tu adalah untuk butang di bahagian tepi..fahamkah? tengok je la gambar bagi paham..butang2 di barisan bawah dan seterusnya adalah untuk size..


oleh kerana cd coolababy ni besar sedikit dari lunatot maka aku padankan butang yang barisan kedua dengan yang last...fahamkah lagi? ada 4 baris kan..yang baris atas tu bukan untuk size so abaikan...3 baris bawah untuk size..so aku ketipkan atau butangkan baris yang kedua dan yang last untuk size kecil..kalau lunatot punya cd aku ketipkan baris 2 dengan baris 3 since lunatot punya cd kecil sedikit..berbelit2 ke ayat aku?? ah lantakla..ada aku kisah???hahahahaha

dan tadaaaa...Insyirah dengan CDnya..ha nampak butang tepi tu aku bawa ke tengah and ketip kat butang barisan pertama..cenggitulah adanya..eh buleh masuk pertandingan ni..kat blog mamazarith ada wat pertandingan baby ceria bersama CD yang dibeli dari blog tersebut..caranya mudah sahaja, pi beli CD dari mamazarith, pastu amik gambar baby posing2 ke tak posing pun takpe dengan CD tersebut..kemudian hantar gambar tersebut melalui email..hadiahnya sekeping CD Coolababy AIO..apa AIO tu? All In One la hehehehe maksudnya insert bagi CD tersebut sudah pun siap dijahit di dalam CD tu...tak payah jolok2 pakai tangan nak masukkan insert tu hahaha..

Sekian terima kasih

4 comments:

- j o h a r i - said...

kalo pakai suar je x ok ke?

yuyun said...

apa maksud ko pakai suar je? tak payah pakai lampin?

- j o h a r i - said...

pakai pampers la, tp pki suar..actually aku x phm pon ape bnda ni, hehehe..tp nmpk comel

yuyun said...

ini lampin moden la jo..
boleh dipakai semula...basuh je...ala macam lampin kite pakai time kecik2 dulu..tapi dah dimodenkan. dia ada macam2 warna tu sebab ada orang sarung benda ni je tak payah pakai suar dah...aku tak pakai disposable diaper dah....lagi jimat pakai yang ni...boleh dipakai sampai insyirah pandai buang air sendiri.