Wednesday, August 5, 2009

encik suami bagi green light

wahh..mendung je arini...sejuk je rasa. kalau hari2 camni kan best..tapi nanti kain yang dijemur lambat kering lak hahaha aku merapu dah...cakap pasal kain watpe..

Semalam kan aku war2kan ingin menggunakan cloth diaper kat Insyirah..pastu encik suami baca blog keramat ini. Malam tadi masa aku chatting ngan encik suami dia tanya tul ke nak beli CD tu. Aku katalah ya and dia kata nanti dia bagi duit..yeyeyeyeyeyeyeey dia suh beli 10 keping terus. Aku heran mana dia dapat duit..rupa2nya dia nak dapat bonus...yeyeyeyeye sekali lagi. Boleh aku kenen kat dia nak beli baju raya...huhuhuhu nak wat camne, aku mana ada bonus bonas ni...makan duit biasiswa je huhuhu pas bayar keta dan sebagainya ciput je tinggal. Padan muka aku kan? hahaahaha ingat nak cari side income la, jual bio aura ke huhuhu leh pi umrah sekeluarga..Alhamdulillah..takpun jual shawl ke macam rakan sekelas aku time belajar kat UMP dulu...(sila lawati belog dia ye jika ingin mencari shawl yang shantek2.) atau aku boleh ambil upah menjahit manik..ops..muleh ke bini zakaria??? dah terer ke menjahit manik ni??? hehehehehehehehehehe

Ha ada satu lagi cerita ni..setelah sehari makan ubat hormon yang doktor bagi, bleeding aku stop dah.. Alhamdulillah. So, aku dah dapat pengajaran dari apa yang terjadi...never take an injection for family planning!!! huhuhu sepatutnya dari dulu lagi aku dah prepare or buat keputusan sebijaknya dengan mencari maklumat mengenai setiap options yang ada untuk family planning. Apa kesan2 yang mungkin aku hadapi jika ambil option tersebut. Ni tak, bila orang tanya baru sibuk nak fikir time tu hahahhaha...padan muka anda...

nota tumit lagi : kenapa sejak akhir2 ni aku bernota tumit?

2 comments:

mamai said...

yuyun...ko pakai set bersalin ape dlu?ok x?aku x to laa brand ape yg plg bagus...ehehe...aku ade jmp CD tu kat jusco...comeyy kan? ;)

yuyun said...

aku pakai set bersalin amway...tak tau nak kata ok ke tak sebab aku tak fully used huhuhu anak aku kena kuning so aku tak makan pil yang dia sediakan. Mak aku tak bagi...lepas baik baru aku makan itupun dah jadi malas masa tu sebab dah sebulan baru start. Tapi set tu lengkap la..bagus la jugak sebenarnya..suma ada kecuali tungku je. Pil die tu boleh di mkn kalau ko fully bf. Tapi kalau kena kuning tak pasti leh mkn ke tak tu sbb aku tak mkn.