Monday, September 28, 2009

Bisiswa hampeh, Insyirah meniarap





Selamat hari senin..hahah apakah?

Arini aku pergi belajar..sampai je lab aku amik surat perlanjutan bisiswa and pi pejabat bendahari..orang bendahari tu kata kena rujuk IPS lak sebab dia kata dia tak terima apa2 bayaran dari IPS...dia kata lagi ada gak beberapa student memiliki masalah yang sama..aku pun dengan cutenya gigihnya pergi ke IPS pula. Orang kat situ lak kata dia baru je nak buat pembayaran untuk bulan september...aikkkk????? camno tu? aku tanya la napa kawan2 aku yang lain dapat dah sedangkan surat diorang pun sama gak aku iaitu perlanjutan bisiswa bermula sepetember..dia tetap kata dia baru nak buat pembayaran..dia baru buat pembayaran untuk julain and ogos je..september belum lagi. Pastu aku tanya bila lak nak dapatnya duit tu? Buland epan ke? dia kata mungkin...huhuhuhuh bulan depan???? nampak gayanya terpaksa la tangguhkan pembayaran keta bulan ni...pening2...

Boring la citer pasal duit ni...citer pasal Insyirah la pulak..Untuk pengetahuan Insyirah ku sayang ni belum pandai apa2 lagi..dia cuba untuk meniarap sebelum2 ni tapi takleh sebab badannya yang besar hehehe...masa balik kampung aritu ramai orang tegur tentang size badan Insyirah...begitu sihat dan kuat hahahhaa...baby yang baya dia suma kecil2 je. Suma tanya makan apa...aku cakap la susu badan..dia belum 6 bulan lagi mana leh bagi makanan pejal..

Anyway, malam tadi tengah aku duk tengok tv ngan mak mertua aku tetiba Insyirah berusaha nak meniarap...memang dah boleh meniarap tapi tangan dia tertindih so bertungkus lumus dia nak tarik tangan dia tu..berpeluh2..mendengus2..aku ngan mak mertua memberi sorakan ala2 pom2 girl macam citer Bring It On tu cuma kitorang takdelah panjat2 or guna pom2 hahahaha nak mampus? Dekat 20 minit gak la dia berusaha last2 die berjaya!! Yeyeyeyeyeye...lepas dah meniarap tu dia rasa penat kot..nak angkat kepala pun tak berapa larat..last2 dia marah and nak nangis hahaha pulak dah...tadi beria sangat..dah dapat marah pulak...apa2 pun syabas kepada anakku Nurul Insyirah kerana berjaya juga meniarap..bleh berlatih lagi pasni sampai terer..


First attempt, tanga saya tertindih yang belah kanan tu..camno nak buat ni


Hoh..penat..rehat sebentar dengan melentokkan kepala


Aha..pose ni memudahkan untuk menghisap jari..isap jari jap..pasni sambung semula


Yesss...berjaya!!!!

Ok sambung isap jari semula walaupun dah berjaya


Isap lagi...

Angkat sket kepala..nak tunjuk kepala motak saya huihuihui

Ahhh surrender...penat kepala saya...


Second attempt...iyahhhhhh..montot semua dah ok dah..tinggal kepala je


Ohh..berjaya lagi...



Eh lupa plak nak cakap kan...mesti ada tertanya2 camne ngan masalah Insyirah tu?? cecece..yeke ada yang tertanya2? perasan je aku ni..

Actually setelah usaha menggunakan pelbagai jenis botol and puting susu, usaha aku tidaklah berhasil...Insyirah masih taknak minum menggunakan botol. Last2 solution yang aku ada guna syringe je la..tadi aku pesan kat mak mertua aku suh guna menatang tu kalau dia nak susu...tak tau la result nya camne..balikkang baru leh tanya. Masa raya aritu aku ada jumpa ngan sepupu encik suami..anak dia muda sebulan je dari Insyirah. Dia pun fully bf anaknya..bila antar nursery dia bekalkan EBM. Dia cakap anak dia pun dah mula taknak minum dari botol...dia kata biasa dia bekalkan 4 botol EBM tapi anak dia isap 2 botol je..itupun dua2 botol tu tak abih diminum. Anak dia sanggup berlapar tunggu mak dia amik dia...sib baik sepupu encik suami tu kerja sebagai guru..so separuh hari je la kerja...kalau kerja kat company ke tak ke haru..berlapar sampai petang..

Begitulah citernya...agaknya budak2 ni bila dia dah mula membesar dia dah pandai memilih kan? hmmmmm....susah tu..

No comments: