Sunday, September 13, 2009

Sudah beli botol itu..hasilnya?

Wow lagi seminggu nak raya la u alls...hahaahaha excited lak mak budak ni kan...tahun ni aku raya di kampung encik suami. Dah 24 tahun aku beraya bersama keluarga aku sendiri so buat pertama kalinya tahun ni aku tak beraya ngan diorang...sebaliknya aku beraya dengan keluarga encik suami..keluarga aku jugak kan..boleh la aku tau rutin keluarga encik suami time hari raya ni..

Anyway, aku nak cerita pasal Insyirah aku tu..semalam aku pi Midvalley untuk cari botol susu baru untuk Insyirah...and aku beli ke tiga2 botol susu yang aku sebut dalam entry lepas...ye KETIGA-TIGAnya..nasib baik rakan karib aku si encik kredit kad ada...harga sebotol tu bukan sepuluh dua puluh hengget huhu yang paling mahal botol Nuby, rm50 okay...kopak aku..Pastu sampai umah aku excited la nak bagi Insyirah susu...aku keluarkan EBM dari peti ais..selepas dah sterilize botol2 tu and hangatkan susu aku suh encik suami try bagi...HAMPEH! Seketul botol pun dia tak berkenan...siap dia sembur2 tau air susu tu..boleh2 dia tolak keluar puting botol tu..tangan dia pun pandai dah tolak botol tu...sedih..pastu aku kata kat encik suami, "esok kite try yang fresh EBM...kena paksa gak dia minum" Encik suami angguk je...

Pagi tadi aku try lak untuk fresh EBM..serupa juga..abis dia sembur2 air susu tu..melimpah keluar dari mulut dia..bila aku bagi direct bf laju je plak dia minum...tension aku...camno nak buat ni..


4 comments:

tini said...

salam yuyun..
br sampai sini n x smpt lg nak go tru bc story insyirah.akak had d same prob ms my son 4 month old x nak ebm dr botol.cuba byk brand tp x jln.( silap terberenti bg ebm 3 hari sbb malas n stok habis ~ ms tu guna dr brown).then, bl my cousin suggested NUBY yg ada bintik2 bulat kat around teat tu br dia terima. or u dah cb brand ni? hope it can help with lil insyirah. gud luck!

yuyun said...

oo ada ye nuby yang cmtu? saya guna yang biasa tu sebab kt kedai tu ada yg biasa and yg muncung cam feeding spoon tu. nanti saya try cari yang mcm tu...thanx ye kak.

tini said...

nota tambahan:
kat mothercare ada jual :)

The Moon Hapiz said...

tgh jalan2 kt intenet jumpe plak blog nie.. sejak dua menjak nie byk lak aku jumpe blog2 cerite pasal baby2 nie.. hehe.. ni salah satu drpdnyer.. :) n aku rase x berslah pun follow la.. moga dapat jdk renungan, panduan dan pedoman utk jdk org yg lebih baikk. do follow my blog.. http://journey-kecik.blogspot.com