Tuesday, September 29, 2009

Berat badanku lagi...

Hari ni macam biasa, pergi belajar bersungguh2 (yeke? *wink*) . Kul 2 tadi aku jumpa supervisor aku untuk bincang pasal master...solution baru telah diambil. Diharap aku berjaya menyelesaikanna..anyway bukan pasal belajar aku nak citer ni. Masuk2 je bilik supervisor, dia tegur aku yang aku nampak kurus..yes!!! berapa orang dah kata aku kurus??? Masa raya aritu mak anjang encik suami pun kata aku nampak slim...siap dia depangkan tangan aku nak tengok keseliman aku ni...kembang2 idung ngan montot dipuji di hadapan tetamu yang lain yang datang beraya kahkahkahkah..

Masa 2 hari sebelum raya aritu, aku, encik suami and adik bongsu aku pergi ke bandar Kota Tinggi untuk mencari tudung, butang baju melayu and sampul duit raya. Kitorang pergi bazar tapi sampul duit raya yang dijual suma yang jenis kecik2 tu..encik suami nak yang panjang so that dia tak payah lipat duit. Cari punya cari last2 jumpa gak tapi kat Plaza Kota bukan kat bazar..lepas beli tu kitorang nak turun ke ground floor tetiba aku nampak mesin timbang yang bayar doploh sen tu. Aku pun apa lagi terus melompat ke atas penimbang tu..masukkan doploh sen and......walla.......48KG occayyyyyyy. Nilai berat yang dah bertahun2 meninggalkan aku...aku rasa tu berat time aku sekolah menengah time form 1 or form 2..time form 5 aku dah 50kg dah..pastu naik sikit2..aku gembira bukan kepalang (wah ayat sungguh tak tahan).

Encik suami yang cemburu kata "time bulan puasa muleh la berat jadi camtu..perut tengah kosong..." opsss..no..no..no...lupakah kanda yang adinda tidak berpuasa pada hari tersebut?? hahahahaha...

Ha cakap pasal berat ni kan, aku dah start makan pil Noriday sejak ari ahad minggu lepas. Doktor kata start makan bila second day datang bulan..lepas makan tu kan darah macam stop kuar..dia kuar sikit2 je..uikkk..pastu rasa macam perut aku kembung..and aku asyik nak makan je..and aku rasa aku gemuk...(orang kata makan pil perancang leh menggemukkan..atas diri masing2 la) . Mengerikan...adakah ini khayalan aku je...aku ni kadang2 paranoid dengan benda yang kecik je huhu..bila dah paranoid camtu aku terus berhenti makan...takut la pulak. Mother in law aku kata dulu time muda dia penah makan pil perancang and badan dia jadi gemuk...pastu doktor suh stop makan terus datang bulan dengan banyaknya..huhuhuhuhuhuh. Sebenarnya, makan pil perancang ni bukan la horrible sangat...ramai je orang makan and okay tapi ada sesetengah orang badan dia takleh adapt...memang berkesan untuk merancang keluarga tapi tu la, kalau sanggup badan naik takpelah...jangan plak korang baca entry aku ni terus takut nak makan pil pastu bagitau doktor bini zakaria tu menakut2kan saya dengan citernya yang menyeramkan tu...

Ohh...hujan turun dengan lebatnya...tidur ni mesti besh..


No comments: