Thursday, September 3, 2009

Crocs dan terubuk

Semalam aku mode pikir nak hadiah apa kan...pastu aku surf la website Crocs..Actually 2 minggu lepas kot, encik suami masuk kedai ni kat Midvalley. Aku pun ikut la sama...boleh tahan ek harga kasut Crocs ni. Pastu aku tengok yang design untuk pompuan..cute2 juga..kasut Crocs ni getah ke? Dia ringan kan? Tapi banyak yang high heels la..aku takut kaki aku sakit...aku boleh pakai high heels ni tapi takleh wat pi jenjalan macam nak pi shopping ke...memang malam karangnya cramp2 jari aku..tumit pun sakit and kaki mesti lenguh2 punya la..kalau wat pi kenduri kawen ke takpe sebab kite pi kenduri, makan, salam pengantin then balik..kejap je. Anyway kat bawah ni kasut2 crocs yang sudah menawan hatiku.







Suma high heels ok..3 inci lak tu semuanya...paling tinggi aku penah pakai pun 2 inci je. Kalau nak selesa aku pakai 1 inci atau 1 inci setengah je..

Kasut ni pun comel gak...aku tak penah ada kasut camni...merah menyala, cantik..huhuhuhu kalau aku beli and pakai pastu abang pakai kasut puma ferrari dia tu (ye dia sudah beli kasut itu tanpa pengetahuanku...tahu2 je dia balik umah dia tayang kasut tu kat kaki dia) mesti matching kan...macam sehati sejiwa wakakaka..

By the way, rege untuk kasut yang high heel suma rm200+ and paling mahal pun rm229 bagi kasut yang atas sekali tu..kasut merah menyala ni rm169 regenya..

Ok nak citer pasal benda lain lak...semalam aku tengok Uniknya Ramadhan kat Astro Prima ek..entahla tak hengat huhuhu tapi kat astro la..kali ni versi si Hafiz AF tu..dia pi balik Sarawak and pi bazar kat umah dia tu...dia tunjuk ikan terubuk bakar!!!!! waaaaaaaa meleleh2 air liur aku tengok...ikan ni adalah ikan yang paling aku suka...walaupun tulang dia macam haram..banyak sangat tapi sedap...daging dia..emmm rasa dia..emm tak reti aku nak bayangkan...bila cecah sambal kicap huhuhu sedapnya...kat mana ek nak cari terubuk kat KL ni...kena pergi pasar besar ek...aku mana penah pi pasar2 besar kat kl ni..pi mini market je la kalau nak beli barang dapur pun..kalau kat Giant or Tesco or Carrefour ada tak ek..huhuhu aku nak terubukkkk....kalau tak dapat aku cari nanti balik umah aku suh mak cari and masakkan..hehehehe hari tu masa aku balik umah aku ada cakap kat mak aku carikan terubuk..mak aku kata susah nak ada ikan tu...tapi aku bernasib baik esoknya mak aku cari and ada...berselera aku makan nasik...uhuk..terubuk..terubuk...terubuk...

Ok setiap entry kena la citer pasal Insyirah kan...sekarang ni aku pi belajar biasanya separuh hari je tau...sebabnya Insyirah taknak minum susu dari botol. Aku pulak malas nak ulang alik ke rumah semata2 nak menyusukan insyirah je..bukan leh makan tengah hari pun kan hahahahahkalau dulu time bulan tak puasa buleh la...aku beli lauk and bawak balik umah untuk mak mertua aku..lepas nyusukan Insyirah and makan tgh hari aku pi belajar semula...tapi bulan puasa ni aku rasa malas nak wat camtu. Bunyi macam susah je kan nak membfkan baby ni...baby terlalu bergantung kepada ibunya..tapi aku tak kisah, susu ibu kan susu terbaik kat dunia ni. Ada gak yang kata tu sebab anak2 ni kadang2 penghalang kerjaya seorang wanita...tu sebab ada sesetengah wanita bekerjaya taknak anak or lambat2kan dapat anak sebab nak tumpukan pada kerjaya...memang pelajaran aku sedikit terganggu since kalau kat umah and aku nak belajar tetiba Insyirah mengaruk dah terganggu kerja aku..dia lak kadang2 ngaruk berjam2...tapi aku tak kata semua tu penghalang..tu semua hanyalah cabaran. Kalau aku berjaya then maknanya aku memang terer kahkahkah takdelah..tu maknanya aku pandai menguruskan kerjaya dan keluarga..tu barulah dikatakan wonder woman ye tak??? Ala..ramai je orang beranak pinak and berjaya dalam hidup...cuma segelintir je menjadikan itu sebagai alasan untuk tidak beranak..anak kan rezeki dari Allah..dah nama pun rezeki tu maknanya perkara yang baik la kan? Aku tak kata aku tak pernah mengeluh..kadang2 aku mengeluh juga sebab satu kerja pun tak jadi sebab nak melayan Insyirah tapi pastu mesti aku terbayang2 kerenah dia and buatkan aku tersenyum sendiri..takpelah berkorban sekarang..harap2 Insyirah membesar menjadi seorang anak yang baik..dengar kata mak and abahnya..tak lupa pada Penciptanya dan agamanya.....InsyaAllah

No comments: