Tuesday, December 6, 2011

Alahai si Bundu-bundu

Berapa hari dah tak post apa2? Nak masuk 3 hari.. Ni semua Bundu-bundu punya pasal. Disebabkan si Bundu-bundu aku takleh online. Disebabkan Bundu-bundu jugak tidur malam aku terganggu. Tak guna punya Bundu-bundu. Aku dapat sekor, aku picit2 perut dia.



Inilah Si Bundu-bundu itu atau lebih dikenali sebagai The Minion dalam cerita Despicable Me. Aku perkenalkan cerita ni pada Insyirah namun siapa sangka perbuatan murni itu memakan diri sendiri. Insyirah terus lupa pada Upin Ipin dan One Piece bila melihat si Bundu-bundu ni berjoget dan ketawa riang.. Bila dah jatuh cinta, maka Insyirah mengulang tengok cerita ni siang dan malam tidak henti2.. Terus takde can aku nak guna laptop tau. Sedih..nak buat bisnes online pun jadi terganggu. Asal nampak aku on laptop je..

"nak bundu-bundu"
'ala, mak nak wat keje ni"
"nak la bundu-bundu" sambil nangis.

Last2 kena la mengalah..Yang wat bertambah harunya, Insyirah tengok si Bundu-bundu ni sampai lewat malam tau. Aku siap tido dah sebab ngantuk sangat. Kul 1 pagi dia leh kejut aku sebab dia kata citer dah abih. Dia suh bukak lagi..uwaaa..dah la tido pun tido-tido ayam je. Mana tak nya..kejap2 dia tepuk2 muka aku la..letak kaki atas perut aku aku la..saja je kacau aku. Last2 aku hangin aku tutup terus laptop. Melalak bukan main lagi dia..aku biar je pastu baru pujuk suh tido. Nak kena paksa tido baru dia nak tido. Akibat daripada rutin sebegini, Insyirah bangun lewat and tido malamnya nanti jadi lewat. Pastu tengok si Bundu-bundu, makin la lewat...aku yang tak cukup tido. Tension mak camni..

Ini dapat on laptop and ngadap blog pun sebab Insyirah tido awal hari ni. Siang tadi dia tak tido langsung pastu main je. Bila dah maghrib dia dah mula ngantuk and penat. Kul 8 tadi dia baring2 sambil tengok si Bundu-bundu tu. Last2 tertido..Jangan tengah malam dia bangun mintak tengok Bundu-bundu udah le.. Aku campak laptop ni kuar tingkap huhu.



1 comment:

Unknown said...

joya shoes 114z1mjxcp082 outdoor,INSOLES,Joya Shoe Care,walking,fashion sneaker,boots joya shoes 150z1oqvbt459