Tuesday, December 21, 2010

Saja bikin aku panas!

Before apa2 aku ingin meminta maaf jika ada perkataan mengguris jiwa di entry ini...jika aku sedang amarah aku punya mulut tune dia lari sikit..

Kenapa aku penuh dengan perasaan marah ini malam? Begini ceritanya...

Suatu petang yang indah which is today, encik suami mencadangkan sesuatu "mari kite makan KFC dan bawa budak2 tu sekali (anak2 sedara encik suami seramai 4 orang)". Aku pun melompat kegirangan kerana dapat makan KFC..

Maka selepas menunaikan solat maghrib aku pun cepat2 bersiap untuk ke Rompin. Di dalam kereta encik suami menyoal setiap anak saudaranya menu apa yang mereka inginkan malam ni kerana tidak mahu terhegeh2 memilih makanan bila dah kat depan kaunter. Masing2 seronok memilih menu dan semua sekali kata taknak minum air gas tapi memilih untuk meminum air milo which is the same air yang aku dan juga encik suami minum. Kitorang memang tak minum air gas bila makan kat KFC or McD...tak hilang rasa haus bila minum air gas ni. Lagipun tak elok kan minum air gas ni...

Sampai KFC aku pun order dengan semangatnya..aku minta air semuanya ditukarkan ke milo tapi tiba2 budak kaunter tu cakap tak boleh. What the...apsal takleh pulak? Selama ni aku mintak camtu boleh je? Diorang charge lebih sebab tukar air tu and aku tak kisah pun. Aku sanggup bayar the exact price for the milo tapi kenapa kau kata tak boleh? Kau ni mangkuk ayun ke mangkuk tingkat ke atau kau memang bengap tahap kambing? Aku tak rasa dia akan rugi sebab aku bayar air gas dan air milo tapi aku nak air milo je...Selama aku hidup la, dah berapa puluh kali dah aku masuk KFC and bila aku mintak camni diorang tak kisah pun. Kenapa kat KFC Rompin tak boleh? Dan yang kelakarnyakan, aku bukan kali pertama datang KFC ni and aku pernah buat request sebegini and dia beri je aku milo tapi kenapa...kenapa malam ni tak boleh???

Punya lah aku argue dan terangkan bahawasanya aku taknak air gas tu dan aku sanggup bayar air milo tu dia tetap kata tak boleh...last2 aku hangin aku cakap "dah, cancel air milo tu!!" dengan nada marah. Terdiam budak tu terus masam..pastu kawan2 dia kat belakang sibuk2 tanya..Encik suami kat sebelah aku tanya "kenapa kat sini tak boleh pulak..biasa boleh je". Aku jawab dengan kuatnya "entahlah..kenapa tah payah sangat kat sini". Pastu aku bebel2 sikit..kira memprotes la..

Tengah budak tu siapkan makanan budak buat burger kat belakang menganjing2 aku pulak..memang sial la budak tu. Badan je besar tapi telor takde..kalau berani meh la nganjing depan muka aku. Boleh aku ludah sikit muka ko tu. Dia siap cakap "customer is always right" berulang2 kali sambil tengok muka aku..memang ar customer is always right yang ko bodoh cakap camtu dengan nada nganjing kenapa? ke ko memang anjing? Pastu aku terdengar dia cakap "kak, sini bukan kat bandar besar leh mintak macam2" what the fuck la budak gemok tu. Aku tau ar ko orang kampung, tapi sila jangan letak otak kat bontot boleh tak? Air milo tu ko tinggal tekan kat mesin air tu and masuk lam cawan je..aku tak suruh bancuh pun...and ada aku mintak benda mengarut2 ke? bak kata encik suami "bukannya kita mintak ayam belanda ke apa..tu pun nak bising2". Dasar bangang takde telor punya orang..Ko siap tengok2 aku perli2 aku ye..memang bangsat ar ko.

Dahlah tak minta maaf langsung...kira baik aku tak blah camtu je. At least aku cuma cakap aku taknak air milo tu je...tu pun ko tetap bising2 menyalak2 kat belakang kan? Benda ni boleh di negotiable..tul tak? Bukannya kalau aku tak ikut, aku kena masuk penjara..kalau kena pun aku yang masuk bukan ko. Apsal ko payah sangat? Kalau kau seorang pekerja berdedikasi, ko akan bagi options lain pada customer ko..or even cakap baik2...jangan buat muka masam hodoh kau tu.. serius memang aku bengang sangat2 malam ni. Last2 anak2 sedara encik suami terpaksa la minum air gas..sian aku tengok terkebil2 menelan air..bising mulut diorang cakap air tu masam.

Tulah kisah aku dengan amarahku...Saja bikin aku panas!

No comments: