Tuesday, December 14, 2010

Hobiku adalah menjahit manik

Sekarang ni aku sedang gila kentang menjahit manik dan labuci tidak kiralah di atas baju mahupun shawls hehehe aku ingin selalu berlatih menjahit sampai la aku terer buat design extreme2. Sekarang ni pun aku dah berjinak2 buat design pada skala yang besar..macam jahit pada depan baju kebaya dan juga jahit bunga besar2 guna labuci. Dulu aku tak reti jahit labuci dan aku tak suka labuci tapi sekarang ni bila dah reti rasa macam cantik lak..nak2 sekarang ni ada macam2 jenis labuci. Yang bentuk 4 segi la, bulat leper la, bunga la, bintang la and even bentuk daun pun ada..takyah buat daun guna manik dah, terus tepek and jahit je di situ.

Pastu sekarang aku bercita2 ingin belajar menjahit baju pula..tak kisah ar baju apa. Kalau ada kelas wat baju dalam pun aku nak join muahahahaha..tapi aku terfikir Insyirah pula. Yela, kalau aku pi kelas menjahit, Insyirah sapo nak jaga?? Nak antar umah pengasuh macam melampau pula..kejap je lagipun kelasnya..yeke? aku agakla hahahhaha...Agak2 kalau aku belajar kat internet or buku ke jadi tak baju aku? Aku belajar jahit manik ni pun kat internet and buku je..tapi tula...jahit baju tu susah wooo..nak2 tangan pengkor macam aku ni. Jahit guna mesin senget benget hahaha tak boleh nak tegak tak tahu kenapa. Naik tension aku..praktis banyak kali dah tapi gitu jugak..mata aku ngan tangan aku tak align la..Sian aku hehehe..

Camne pun aku tetap nak cuba..try cari buku menjahit baju lak pasni. Kot terpandai menjahit kang, boleh aku jahit baju raya sendiri ye tak? Pastu bila Insyirah start sekolah boleh jahit baju sekolah dia hohoho...berpandangan jauh tak aku?

p/s: 2 hari lagi encik suami nak balik umah! Yabedabedu!

1 comment:

Hazlin Nazri said...

belajar jahit rujuk buku je...