Saturday, August 21, 2010

Sambungan cirit-birit Insyirah

Aku di Kluang sekarang ni..rumah wan aku. Kesihatan wan sekarang kurang memuaskan..yelah umur pun dah lanjut kan. Sakit lutut la, perut la..memacam lagi. Harap2 wan tabah hadapi semua tu dan semoga Allah permudahkan segalanya.

Insyirah masih cirit birit..menyusu pulak nampaknya dah ok sikit namun air susu aku kurang dah..mungkin 'merajuk' Insyirah taknak menyusu hari2 sebelum ni. Aku pulak pam pun kekadang je..hmm salah aku jugaklah kan. Aku bukan apa, aku jadi stress bila tengok Insyirah lembik je...main tu tetap main tapi takdelah secergas biasa. Badan dia terhidrat dengan hebatnya. Bagi minum air garam tu dia tak berapa nak. Menangis2 bila kena paksa minum. Tadi aku pergi lagi sekali ke doktor tapi bukan di klinik yang sama. Doktor bagi ubat baru dan suruh berhenti makan ubat yang dimakan sekarang. Lagipun aku was-was ngan ubat dari klinik sebelum ni. Aku try bukak kertas yang wat tulis2 yang di tampal atas botol tu untuk baca label sebenar botol tu, pastu aku tengok ubat tu tak sesuai untuk kanak2 bawah umur 2 tahun. Aik??? camno tu?? Tu sebab aku pergi klinik lain sebab nak dapatkan 2nd opinion. Diharap Insyirah baik la lepas makan ubat yang baru ni. Tak tahan dah aku tengok dia..kurus dah Insyirah. Tak gebu dah anak aku..sedih.

Ok citer pasal benda lain pulak. Persiapan raya tahun ni aku ala kadar je..beli baju raya pun sehelai je hehehe. Bagus tak? encik suami punya baju raya tak beli lagi..nak cari warna yang match dengan baju aku cukuplah susah. Hmm..tu la sapa suh gatal beli baju kaler tu kan. Insyirah punya baju dah beli dah.. beli baju kurung yang dah siap je senang.. rm20 je sehelai. kainnya cotton yang macam baju kurung orang dewasa sekarang tu. Ala yang tengah popular sekarang dijual di kedai2. Macam trend dah sekarang orang pakai baju cotton tu. Tapi aku takde pulak nak membelinya..hmm mungkin aku patut beli sehelai. Mari meminta izin dari encik suami untuk membelinya..lagi bagus kalau baju tu kurung moden. Nampak anggun sikit kehkehkeh

Oklah sekian dahulu, aku ngantuk dah.

nota untuk diri sendiri : Aku nak minum 3 liter air sehari!!! kena disiplinkan diri! pastu aku dah order milkmaid tea dari MLO untuk membanyakkan susu. Diharap berkesan.

No comments: