Thursday, August 26, 2010

Insyirah dengan selambanya mempassing baton kat mak dia

Masa sekolah dulu korang penah masuk acara lari berganti-ganti tak? Aku penah tau masa darjah 4..dapatlah pingat gangsa. Oklah kan dari takde. Kenapa aku cerita pasal lari berganti-ganti lak? Ha ni mukadimah je...sebenarnya, Insyirah sudah passing baton dia kat aku la..Dia dah baik dah dari cirit-birit, tapi lepas tu aku lak yang kena. Kaw kaw punya ok. Siap muntah-muntah lagi and demam.

Waaaaaa..sungguh tidak syok bila kena mengulang pergi ke tandas je. Lepas membuang, aku muntah-muntah pulak. Masa mula-mula kena tu aku rasa loya-loya tapi perut aku sakit. Aku dah gelabah dah..aku pregnant ke? Ish mustahil..ini kerana..emm ini kerana..ala protection la apalagi. kang citer lelebih kang ada yang batal posa pulak kang hahahahaha. Tapi lepas aku dok ngulang ke toilet je aku yakin aku keracunan makanan. Tapi tak pasti makanan apa yang telah diracun itu hehe.

Pastu kan yang menyayat hatinya, malam nak kena cirit birit tu aku demam..masuk bilik awal kunun2 nak tido sebab badan rasa tak best je. Pastu tetiba aku rindu kat encik suami. Nak on laptop and bagi mesej kat mukabuku rasa tak larat sangat, so aku capai hp baru (haruskah dinyatakan? hahahahaha) and menaip sms kepada encik suami walaupun aku tau encik suami takkan baca sampailah selasa depan sebab selasa depan baru dia balik ke darat and on hp. Sambil taip sms tu air mata mengalir laju je huhuhuhhuh aku ni kalau tengah sakit memang gembeng sikit..mesti nak kat encik suami kekekeke. Manja la kunun..

Alamak Insyirah nak gegeknya pulak..sebelum mengakhiri post ni ingin ku lari tajuk sedikit. Aku dapat green light dari encik suami untuk membeli sehelai lagi baju raya selepas cubaan mencari baju yang matching untuk baju raya sebelum ni tidak berjaya. Taknak beli baju plain dah sebab nanti susah nak cari baju melayu yang matching..so aku dah 'ceger' (maknanya dah perhatikan) satu baju ni kat kedai kemboja di Kota Tinggi. Rege dia boleh tahan..rege asal rm160 tapi dapat kurang rm120..sib baik kau lawa wahai baju kalau tak, tak hingin aku membelinya hehehe. Tunggu daku ye wahai baju akan ku collect ko dari kedai itu.

No comments: