Thursday, August 12, 2010

aku nak minun air soya bean

apa perasaan anda...

di bulan puasa yang indah serta lapar (kena ada gak lapar tu) ..badan lembik sebab berlaku penghidratan melampau akibat cuaca yang sangat panas serta menyusukan Insyirah sampai rasa nak pitam (ini tidak tipu..beberapa kali aku rasa nak blackout cepat2 pegang dinding takpun terus baring tapi aku berazam selagi aku tak jatuh pengsan akan ku teruskan berpuasa) ..aku terbayang bazar Ramadhan...pelbagai juadah enak melambai2 aku...tapi hari ni aku nak makan certain benda je.. tahu panas (taufufa), air soya bean sejuk dan juga tembikai susu..aku sanggup stay up maknanya tak tidur siang la walaupun badan aku letih semata2 nak tunggu pukul 5.30 petang sebab nak ke bazar mencari bendalah tu semua..tup tup tiba-tiba orang lain dah pergi dengan membawa keretaku eh suamiku tanpa mengajakku..encik suami pulak sedap tidur tanpa ada tanda2 nak bawaku ke bazar..so camne???? camne aku nak merealisasikan impian murniku itu? nak marah? nak marah kat sapa? so ku pendamkan jua...dalam hati kecil "takpelah, malam ni aku leh pi sendiri la cari air soya bean and tembikai susu"..tahu panas tu takleh la sebab bazar mesti dah tutup. Pastu tiba-tiba aku teringat satu benda..lesen aku mana renew lagi! cis bedebah sungguh! rasa nak mengamuk je tapi kang aku mengamuk orang kata aku gila di bulan Ramadhan..kang takleh puasa lak sebab gila kan..bukan takleh aku menjadi samseng jalanan dengan memandu kereta tanpa lesen..penah je buat tapi masa tu aku konfiden takde roadblock..tapi kat sini...hui polis merata2 wei..ada je pakcik polisi itu..kang tetibe dia terajin nak buat roadblock and tahan aku mintak lesen..apo aku nak jawab??

OMG...geram je rasa hati ini..ku pujuk hatiku ini..takpelah lusa balik Kota aku leh makan apa sahaja yang ku inginkan...takde lesen pun takpe sebab bazar dalam kampung kan..

Ala..cakapla yang aku ni ngengada pasal makan pun nak buat cerita..tapi ada aku kisah? aku cuma nak appreciate diri sendiri dengan menghadiahkan diri sendiri makanan yang ku inginkan sebab berjaya berpuasa pada hari ini..biarlah aku pendan rasa sakit hatiku ini..takpe2..aku ingat sampai mati..woo sikit ngeri punya statement..ah lantakla..aku malas nak berhipokrit bagai dalam belog hodoh ni (isk kecik hati puan belog ijau).

Hari ni buka puasa pada 7.17 pm..yahoo! Sakit-sakit hati pun yahoo tetap yahoo..haha

No comments: