Tuesday, December 29, 2009

Entry kali ni bergambar

Hui kenapala sejak akhir2 ni aku rasa malas sesangat nak update blog? Kenapa?

Dah berapa banyak entry aku kosong je takde gambar...oleh kerana line internet di sini besh boleh le aku upload gambar. Aku sekarang berada di Hotel Concorde Shah Alam sebab encik suami ada kursus..lagipun aku dah rasmi pindah dari umah lama di Pantai Dalam tu. Aku datang ke KL sebab nak settle pasal pindah umah and nak jumpa supervisor aku...tup tap encik suami dapat tau dia kena kursus di Shah Alam, so apalagi dudukle hotel. Impian aku tercapai wei..hahahahaha aku sebenarnya dah lama pendam nak duduk hotel..bukan sebab aku jakun tak pernah duk hotel cuma aku nak lari sekejap dari rutin harian..and walla..tercapai juga. Oh, sepanjang aku duduk di hotel ni (27hb sampai 30hb) aku pakaikan Insyirah disposible diaper since CD takleh di basuh hehe tapi takpelah bukan selalu. Sejak Insyirah 3 bulan aku pakaikan dia CD and now baru aku belikan DD plak untuk dia..masih lagi jimat...berbaloi2.

Rupa paras bilik di Concorde itu..Insyirah bukan main seronok baring di atas tilam itu..bergolek2 sampai terjatuh tau kat lantai hohohohoho..aku baru je ngadap laptop masa tu tetibe "gedebuk"...pastu Insyirah melalak..terkejut beruk aku tengok dia dah terlentang kat lantai..sib baik lantainya berkarpet. Kejap je dia nangis...menggigil tangan aku time angkat dia tu. Takut la ada side effect ke apa..orang kata nak tau baby ok ke tak lepas jatuh, perhatikan simptom2 seperti muntah2 atau demam. Kalau ada, kena cepat jumpa doktor la..so far takde apa la. Syukur Alhamdulillah huhuhu

Selepas kejadian tergolek_terlentang_menangis itu, aku pun buat le penghadang menggunakan bantal seperti gambar di atas.


Baiklah mari bincang apakah perkembangan Insyirah diusianya 7 bulan?

1) Gigi dah tumbuh 2 batang di bahagian bawah..bila menyusu kadang2 dia gigit nipple sakit woooo...geram je rasa. Sib baik anak, kalau tak huhuhu

2) Kuat makan biskut...mungkin sebab gusi dia gatal kot.

3) Suka mengecek orang makan...ha ni dasat ni. Semua benda orang makan dia nak..ternganga2, mengecap2 bibir, hulur2 tangan nak amik makanan tu...ish ish ish...

4) Dah pandai mintak dukung..pantang nampak orang berjalan je dah merengek2..pastu depakan tangan..

5) Makin manja...aku duduk kat hotel ni berdua je ngan dia bila encik suami pi kursus. Nak pegi buang air pun payah tau...kena tunggu dia tidur dulu kalau tak melalak la. Nak kena duduk sebelah dia je sepanjang masa...

ha tu je la kot...merangkak still tak pandai lagi hehehe


Insyirah dan biskutnya..sila abaikan permandangan 'indah' di belakang itu..gara2 menangguhkan kerja melipat kain ihiks

Insyirah sungguh happy bila kapal terbang ni bergerak2 berbunyi2 sampai dah abih gerak pun dia masih tersenyum lebar...


Nampak dah secoet gigi bila dia senyum. Hmmmm...kesayangan hamba...

No comments: