Tuesday, September 7, 2010

Selamat Hari Raya 2010

Hari ni aku akan pulang semula ke Kota Tinggi sebab hari Khamis ni nak balik ke rumah Wan di Kluang, beraya di sana.

Tahun ni aku tak berapa rasa nak beraya..bila usia semakin meningkat, nikmat nak beraya tu makin lama makin dah takde hehehe kenapa ye? Adakah kerana tak dapat duit raya lagi sebab dah jadi mak orang? atau adakah kerana takleh dah jeling2 anak teruna orang time pergi beraya? hahahahahaha ini tidak tipu okay..dulu2 la selalu buat. Nak2 pulak aku penah ada crush ngan dua pupu aku sendiri time aku form 1. Bila datang beraya umah nenek dia mesti dok terjengah2 cari dia..sampai sepupu aku pun perasan pastu sibuk perli2 aku hahaha macam la dia tu tak camtu. Dia pun ada crush jugak tapi bukan dengan dua pupu, dengan sepupu mak dia aka sepupu bapak aku jugak la...ha lagi dahsyat. Tapi sepupu mak dia tu memang ganteng orangnya..muda lagi tapi tua sikit dari aku.

Hmm sebab lain mungkin takleh gonjol2 main mercun and bunga api..dulu aku selalu jadi supplier mercun and bunga api ni. Sepupu aku tinggal join je.. Atau mungkin juga sebab sepupu sepapat tak semuanya balik beraya...kalau semua balik tak muat ar rumah Wan aku tu. So keseronokan berkumpul + bergossiping dah takde. Kalau tidak sehari sebelum raya kitorang semua gotong royong tolong memasak juadah hari raya...time tu la berborak tak hengat punya. Macam tahun ni, kemungkinan yang balik beraya pada hari raya pertama cuma keluarga aku and keluarga Pak Lang aku. Tak lengkap gitu hukhukhuk..adik aku pun sorang tak balik beraya sebab dia beraya di Kedah..memang tak lengkap. Berapa tahun dah aku beraya takde dia..sedih wokay. Time dia balik tahun lepas aku beraya di rumah encik suami, tahun ni aku beraya kat Kluang dia lak beraya kat Kedah..hmmm tu sebab aku cakap bila makin besar ni memang nikmat beraya dah takde sebab semua benda yang selalu dibuat tidak boleh dibuat lagi...

Apapun I'm still looking forward to Raya sebab leh makan..makan..dan makan lagi! Itu je la yang best kot hahahahha ketupat satooooo!!!!!!

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI KEPADA SEMUA PEMBACA BLOG BINI ZAKARIA. MAAF ZAHIR DAN BATIN DARI KAMI SEKELUARGA..

No comments: