Friday, September 3, 2010

Sedikit persiapan hari raya

Bila baca entry sebelum ni kelakar lak rasa...tetibe je nak beremo bagai hahahahahaha.

Aku di Endau sekarang ni...saja balik ke rumah mertua sebelum hari raya sebab hari raya tahun ni disambut di Kluang..ye rumah nenek aku. Aku yang paksa encik suami beraya di sana sebab dia tak pernah beraya bersama keluarga aku..eceh cakap macam dah bertahun2 dah kawen padahal baru dua tahun. Tahun lepas beraya kat Endau, tahun ni beraya kampung aku la pulak kan...

Persiapan raya semua dah siap kecuali satu benda je lagi..butang baju melayu encik suami belum beli lagi. Jangan terlupa beli sudah la..kang ada yang mengagau pepagi raya mencari butang baju. Terseksi pulak laki aku kang pergi sembahyang raya sambil menunjuk bulu dadanya hahahahahaha

Tahun ni tema raya kitorang laki bini adalah kuning..tapi baju aku takdelah kuning semuanya..tanahnya warna hitam tapi bunganya warna kuning. Samalah macam baju Insyirah. Semua baju2 raya tersebut dibeli siap..takde tempah2 bagai. Aku malas nak beli kain then hantar tempah..baik aku pergi kedai, tunjuk dan bayar hehehe.

Eh, duit raya belum tukar lagi la! Wah tetibe ingatanku tertumpu pada duit raya...bila pulak nak pergi tukar ni. nak masukkan dalam sampul lagi huhuu. Duit raya yang akan ditukar tidaklah banyak mana..aku kan tak keje..tanam anggur lagi, mana ada duit nak bagi. Patutnya orang yang bersedekah dekat aku hahahhaa boleh gitu??

Lama tak tepek gambar di belog ini...tepek gambar sendiri je lah hehehehe







No comments: