Wednesday, January 13, 2010

Aku rindu

Hehehe tak boleh la aku nak jadi blogger tegar jika entry di update sebulan sekali huhuhu apakah?

Rindu..rindu..rindu..aku rindu siapa? Encik suami? Hmm memang rindu pun sebab dia sekarang kat laut..tapi rindu yang aku nak cakap kat sini adalah rindu yang lain...rindu kepada kehidupan aku sebelum ada Insyirah..boleh ke aku cakap camtu? Bunyi cam aku boring je ada Insyirah dalam hidup hhuuhuhu tidak sama sekali...she is the best thing that ever happen in my life.

So then, apa yang aku rindukan?

First sekali mestilah rindu nak berpoya2 berjalan berdua2an bersama encik suami kat Time Square, pastu tengok wayang and makan kat Kenny Rogers. Sekarang takleh tengok wayang dah, takkan nak angkut Insyirah sekali..nak tinggalkan dia rasa kesian pulak kat orang yang nak kena jaga dia tu uhuhhuh..

Rindu nak jalan2 sambil pegang tangan and peluk2 hohoho..sekarang tak macam tu kah?? Camno nak pegang tangan kalau sorang pegang plastik bawak barang yang baru dibeli and sorang lagi menolak stroller...atau sorang tolak stroller kosong and sorang lagi dukung Insyirah..

Kalau dulu time pregnant encik suami sentiasa memberikan perhatian sepenuhnya pada aku tapi sekarang semua tu dah teralih kepada si kecil itu..termasuk ngan aku sekali..kami sama2 lebih menumpu kepada anak kami tu..tapi tak bermakna kasih sayang antara kami suami isteri terus lenyap camtu hehehe kiss2 peluk2 sesama sendiri tetap berlaku okay hahahhahaha cuma kami lebih suka sesama melayan si kecil tu..

Kalau dulu aku nak tidur bebila pun sesuka hati aku la kan, tapi sekarang takleh la....kena tunggu Insyirah tidur baru leh tidur..itupun kalau aku rasa nak tidur time tu and biasanya memang taknak la..ini merujuk kepada tidur siang ye..kalau aku tidur and Insyirah berjaga alamatnya memang takleh tidur la..kang kejap2 dia merengek2 and kadang2 dia tak merengek pun tapi mulut dia berbunyi2, kite yang tengah tidur ni rasa suspen je...memang tak nyenyak la, terfikir dia dok buat apa huhuu rindu...

Gitulah adanya...memang banyak yang berubah bila ada si kecil itu tapi tak bermakna perubahan tu menyusahkan...sebab aku yang pilih jalan ni kan...kalau aku taknak, takyahlah aku kahwin kan heheheheh she still be the sun that brighten up my day..begitu juga dengan abahnya huihuihui...

No comments: